Swiss Sense Online Verkoopvoorwaarden


Aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen

Swiss Sense is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Dat betekent dat deze online verkoopvoorwaarden van Swiss Sense in overeenstemming zijn met de algemene voorwaarden van de CBW en dat Swiss Sense zich aan de algemene voorwaarden van de CBW houdt. De algemene voorwaarden van de CBW zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en zijn in werking getreden per 1 december 2005. Je kunt hier de Algemene Voorwaarden CBW bekijken.

In de algemene voorwaarden van de CBW wordt herhaaldelijk verwezen naar de wet betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten, ook wel de Wet koop op afstand genoemd, die is opgenomen in Afdeling 9A van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (BW). Deze wet is onder meer van toepassing op de verkoop via internet.


Wanneer van toepassing?

Deze online verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Swiss Sense dat via de webwinkel van Swiss Sense (www.swisssense.nl) gedaan wordt en op elke overeenkomst op afstand die vervolgens tussen jou en Swiss Sense tot stand komt (met uitzondering van de 90 Dagen Omruilgarantie). Door het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Swiss Sense, geef je te kennen dat je met de toepasselijkheid en inhoud van deze online verkoopvoorwaarden instemt. De online verkoopvoorwaarden zijn voor iedereen toegankelijk en kunnen via www.swisssense.nl/algemenevoorwaarden worden ingezien, gedownload en geprint. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden de online verkoopvoorwaarden aan jou beschikbaar gesteld.


Bedrijfsgegevens van Swiss Sense

Swiss Sense B.V. (Hoofdkantoor)
Jagersveld 15
5405 BW UDEN
NEDERLAND

Telefoonnummer: 0413 - 820 820
E-mailadres: info@swisssense.nl
KvK-nummer: 17165620
Btw-identificatienummer: NL818745460B01


Swiss Sense Klantenservice

Bij vragen, opmerkingen en klachten kun je contact opnemen met onze Klantenservice:

  • door te bellen met 0413 - 820 820 (elke werkdag te bereiken van 09:00 - 17:00 uur).
  • door een brief sturen naar: Swiss Sense klantenservice, Jagersveld 15, 5405 BW UDEN.

► Lees bij vragen altijd eerst even de rubriekVeelgestelde vragen op onze website.


Het aanbod

Bij ieder product dat in de webwinkel van Swiss Sense is opgenomen, worden de volgende gegevens vermeld:

  • De prijs van het product. Deze prijs is inclusief btw.
  • Als het een tijdelijke aanbieding is: de geldigheidsduur van de bij het product vermelde prijs.
  • De eventuele bezorgkosten. Deze zijn inclusief btw. Gratis levering en montage is inbegrepen bij een bestelling vanaf € 35,- (zie ook verderop: ’de bezorgkosten’).
  • Het al dan niet van toepassing zijn van een herroepingsrecht (zie ook verderop: ‘uw herroepingsrecht’).
  • Een omschrijving van de voornaamste kenmerken van het product.

De garantietermijn

► Vragen over het product kun je stellen via het contactformulier op onze website.


Het plaatsen van jouw bestelling

Je kunt jouw bestelling zelf online plaatsen via de webwinkel van Swiss Sense. Houd er rekening mee dat er geen herroepingsrecht geldt voor gepersonaliseerde/op maat bestelde producten en artikelen die persoonlijk van aard zijn (hieronder vallen alle Matrassen, Bedbodems, Boxsprings en Topmatrassen), zie ook verderop: ‘uw herroepingsrecht’. Als er bijzonderheden zijn waarmee wij rekening moeten houden bij het bezorgen van jouw bestelling (zie ook hieronder: ‘het bezorgen van uw bestelling’) dan kun je die doorgeven aan onze Klantenservice. De meeste textielorders worden opgestuurd en zullen binnen twee tot vijf werkdagen door GLS (pakketdienst) bezorgd worden, bestellingen van grote goederen zoals Matrassen, Bedbodems, Boxsprings en Topmatrassen zullen door onze eigen bezorgservice geleverd worden tot in de slaapkamer en indien van toepassing ook kosteloos gemonteerd worden. Meer informatie over de levering en de leveringsvoorwaarden vindt je verderop in deze online verkoopvoorwaarden.


Jouw aanbetaling

Bij online bestellingen verplichten wij je niet tot het doen van een aanbetaling, dit is uiteraard wel mogelijk. Je kunt bij levering aan de chauffeur betalen, bij kleine bestellingen (bedtextiel) die met een pakketdienst geleverd worden kun je enkel per contant aan de bezorger voldoen (Rembours zending), grote goederen welke met onze eigen bezorgdienst worden geleverd kun je zowel per PIN als per Contant aan onze bezorgers voldoen bij levering. Wij bieden onder andere als online betaalmiddel "IDEAL". IDEAL is een online betaalmogelijkheid waarmee je vertrouwd, veilig en snel kunt afrekenen. Je betaalt namelijk in jouw eigen internetbetaalomgeving en doorloopt dezelfde stappen als je bij het internetbankieren gewend bent. Het enige verschil is dat de betaling met alle gegevens al voor je klaarstaat. De meeste banken bieden betaling via IDEAL aan. Uiteraard bieden wij ook andere online betaalmogelijkheden aan.


De bevestiging van jouw bestelling

Direct na jouw bestelling ontvang je via e-mail een orderbevestiging. Hierop tref je onder andere een ordernummer aan. Houd dit nummer bij de hand als je vragen hebt over jouw order. De overeenkomst op afstand komt tot stand op het moment dat je de orderbevestiging ontvangen hebt. Ontvang je geen orderbevestiging, controleer dan eerst of deze in jouw spambox terechtgekomen is. Als dat niet het geval is, neem dan alstublieft contact op met de Klantenservice. Wij controleren dan of wij jouw bestelling ontvangen hebben.


Bezorgadres wijzigen

Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Dit kan er wel toe leiden dat wij een nieuwe leverdag met je moeten afspreken. De reden hiervan is dat leveringen per postcodegebied ingepland worden, waardoor we de planning moeten aanpassen als het bezorgadres wijzigt. Dit is niet van toepassing op bestellingen van bedtextiel.


Bestelling wijzigen

Een wijziging van de bestelling van een Matras, Bedbodem, Boxspring, Topmatras moet uiterlijk binnen 72 uur schriftelijk of per e-mail doorgegeven worden. Het wijzigen van een order na 2 tot 7 werkdagen is mogelijk, waarbij er kosten van €200 in rekening gebracht worden, ongeacht de hoogte van je orderbedrag. Een wijziging die je na 7 werkdagen doorgeeft, brengen 30% annuleringskosten volgens het CBW met zich mee. In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij helaas genoodzaakt om annuleringskosten te bereken volgens de CWB voorwaarden. Je hebt de mogelijkheid om de koop op afstand te annuleren. 


Bestelling annuleren

Je hebt de mogelijkheid om de koop op afstand voor levering zonder opgave van redenen en zonder kosten te annuleren. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je laat ons tijdig schriftelijk weten dat je de koop op afstand annuleert, door het contactformulier op onze website www.swisssense.nl in te vullen of door een e-mail te sturen naar info@swisssense.nl.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt product of een product van persoonlijke aard (welke voor je persoonlijk is samengesteld, zoals een matras, bedbodem, topmatras of boxspring). Als het product speciaal voor je besteld en geproduceerd is, kunnen wij de bestelling niet kosteloos annuleren, wij moeten hiervoor 30% annuleringskosten in rekening brengen (volgens de algemene voorwaarden van het CBW). 

Levering en montage

Wij leveren en monteren in heel Nederland en Belgie, met uitzondering van Texel verlenen we geen montagediensten op de Waddeneilanden.


Bezorgkosten

Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf € 35,- bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot € 35,- geldt dat er €4,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op jouw orderbevestiging vermeld. Indien je een bestelling onder Rembours geleverd wilt hebben (ofwel bij levering wilt betalen aan de bezorger) zijn wij genoodzaakt om een toeslag te berekenen van € 6,95 bij bestellingen onder € 250,-.


Plaats van levering

Onze chauffeurs brengen de producten daar waar je aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, dit zal in de meeste gevallen de slaapkamer zijn. Uitzondering hierop zijn bestellingen van enkel Bedtextiel, deze worden door een pakketdienst tot aan de voordeur geleverd. In het bestelproces vragen wij je aan te geven op welke etage de producten moeten worden bezorgd.


Het bezorgen van jouw bestelling

Om de levering zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij je ons vooraf te laten weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij de bezorging van jouw bestelling. Wij verzoeken je stil te staan bij de volgende zaken:

  • Kan onze vrachtwagen jouw woning bereiken? Denk daarbij aan opgebroken straten of binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer.
  • Onze monteurs moeten je slaapkamer kunnen bereiken. Is het trapgat ruim genoeg?
  • In geval van een flat of een bovenwoning: hoe kunnen wij jouw woning bereiken? Is er een lift aanwezig?

Als vanwege de bijzondere omstandigheden voor de bezorging extra kosten gemaakt moeten worden, zijn deze voor jouw rekening (bijvoorbeeld het huren van een lift, of het deelbaar moeten maken van een hoofdbord). Je kunt dit redelijk makkelijk testen door een stuk karton uit te knippen in de maat van het grootste onderdeel, en te kijken of deze makkelijk door het trappengat past. De meeste artikelen zullen geen problemen leveren. Het grootste onderdeel van een boxspringset is over het algemeen het Hoofdbord, indien deze niet naar boven past kunnen wij deze deelbaar laten maken (tegen een meerprijs) zodat deze wel naar boven past.

Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van jouw huis en/of jouw slaapkamer, kan Swiss Sense niet aansprakelijk gesteld worden voor de negatieve gevolgen daarvan. Als je van tevoren eventuele obstakels verwijdert (denk aan kastjes, planten of schilderijen) kunnen wij de producten neerzetten en monteren op de plaats die je aangeeft. Voor de goede orde wijzen wij je op het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar jouw bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan zijn eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening.


Levertijd

De producten die Swiss Sense online aanbiedt, hebben doorgaans een indicatieve levertijd. De levertijd, die op de website wordt vermeld, vangt aan op het moment dat je van ons een orderbevestiging ontvangen hebt. In de orderbevestiging staat een indicatieve levertijd waarin de bestelling bij jou wordt bezorgd. Het kan voorkomen dat het onverhoopt, als gevolg van grote drukte of andere omstandigheden, niet lukt jouw bestelling binnen de op onze website aangegeven levertijd bij jou te bezorgen. Je ontvangt hiervan dan zo spoedig mogelijk van ons nadat de bestelling geplaatst is bericht. Als de vertraging van de levertijd meer dan dertig dagen bedraagt, ben je gerechtigd om de koop zonder extra kosten te ontbinden. Jouw eventuele (aan)betaling wordt dan binnen 30 dagen na ontbinding op jouw rekening teruggestort.


Leverdag

Houd er rekening mee dat je op de leverdag thuis moet zijn voor het in ontvangst nemen van jouw bestelling. De levering kan gedurende een gehele werkdag plaatsvinden. Zodra de levering klaar staat voor verzending ontvang je van ons bericht omtrent de levering, bij grote goederen zoals Matrassen, Bedbodems en Boxsprings zal onze afdeling expeditie contact met je opnemen om een bezorg datum in te plannen.


Het tijdstip van levering

Bij grote artikelen zoals Matrassen, Bedbodems en Boxsprings, welke wij met onze eigen bezorgdienst zullen bezorgen, zal onze planning persoonlijk met je contact opnemen om een specifieke werkdag af te spreken waarop de levering plaats zal vinden, 1 tot 2 dagen voor de levering kun je contact opnemen met onze klantenservice omtrent de specifieke tijd. Leveringen van kleine artikelen zoals bedtextiel welke door een pakketdienst geleverd worden zullen zodra deze verzendklaar zijn gemaakt verstuurd worden, je ontvangt dan direct van ons per email bericht dat jouw bestelling is verzonden met daarin een Track&Trace link waarmee je het pakketje kunt volgen. 

Door de situatie op de Nederlandse wegen is het voor ons helaas niet mogelijk om een exact tijdstip aan te geven. In plaats daarvan wordt een tijdsperiode van ongeveer vier uur aangegeven waarbinnen je ons kunt verwachten. Hoewel wij ons uiterste best doen de bestelling binnen de aangegeven tijdsperiode te bezorgen, kunnen wij dit niet altijd garanderen. Je kunt daaraan dan ook geen rechten ontlenen. Voor producten die wij via een pakketdienst bij jou bezorgen kunnen wij je helaas niet exact informeren over de leverdag en levertijd, aangezien wij dit transport hebben uitbesteed. In de regel worden deze producten binnen vijf werkdagen na het plaatsen van jouw order door onze pakketdienst bij je bezorgd. Doorgaans ontvang je wel een Track & Trace nummer waarmee je de levering door de pakketdienst kunt volgen.


Ben je niet thuis?

Wij gaan ervan uit je op de afgesproken leverdag thuis te treffen. Als dit niet het geval is, zal de chauffeur proberen je telefonisch te bereiken. Kunnen wij geen contact met je leggen, dan krijg je een kaartje in de bus. Je kunt ons dan bellen, zodat wij je een nieuwe leverdag kunnen doorgeven. Houd er rekening mee dat dit later kan zijn dan de eerste oorspronkelijk overeengekomen leverdag. Wij zijn dan wel genoodzaakt extra bezorgkosten in rekening te brengen.


Controleren van jouw bestelling bij levering

Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze chauffeur de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De chauffeur zal dit dan op het ontvangstbewijs vermelden. Als alles in orde is, vraagt de chauffeur je de factuur te ondertekenen en het eventueel nog verschuldigde bedrag te betalen. Als jouw producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de chauffeur de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze Klantenservice.


Betalen bij levering

Als je online geen betaling hebt verricht, betaal je het gehele bedrag op het moment dat onze chauffeur de bestelling bij je komt bezorgen. Je kunt dit resterende bedrag contant betalen of met je pinpas. Uit veiligheidsoverwegingen raden wij je betaling met jouw pinpas aan. Je hoeft dan geen contant geld in huis te halen. Elke chauffeur van Swiss Sense heeft de beschikking over een mobiel pinapparaat. Het is mogelijk dat jouw bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw pinpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. Meestal is het mogelijk de limiet eenmalig te laten aanpassen. Het is belangrijk om hierover uiterlijk één week voor de afgesproken leverdag contact met jouw bank te hebben, zodat dit tijdig geregeld kan worden.


Montage door Swiss Sense

In de meeste gevallen zal Swiss Sense de producten voor je monteren. Je ziet dit terug op uw orderbevestiging. Houd wel rekening met de volgende spelregels:

  • Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen.
  • Swiss Sense is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen op de plaats die je in gedachten hebt.

Wij verzamelen het restafval (o.a. verpakkingsmateriaal, karton en plastic) netjes en nemen dit ook weer mee zodat je hier niet mee blijft zitten.


Herroepingsrecht en klachten

Jouw herroepingsrecht
Je hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je laat ons tijdig (binnen de termijn van 14 werkdagen) schriftelijk weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het contactformulier op onze website in te vullen, door een e-mail te sturen naar info@swisssense.nl of door telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice via 0413 - 820 820.
  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en niet gemonteerd.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt/gepersonaliseerd product. Als het product speciaal voor je besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen. Hieronder vallen alle Matrassen, Bedbodems, Topmatrassen en Boxsprings.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat bijna alle producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en daardoor niet teruggezonden kunnen worden als ze al uitgepakt, beschadigd of gebruikt zijn. Matrassen en beddengoed kunnen wij bijvoorbeeld niet meer verkopen als de verpakking al geopend is of de producten gebruikt zijn. Dat zou immers niet prettig zijn voor andere klanten. Bij gemonteerde producten geldt dat deze er als gevolg van de montage en demontage niet meer als nieuw uitzien. Ook ge(de)monteerde producten kunnen wij dus niet meer verkopen.

De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als je een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie of de extra garanties van Swiss Sense valt. Zodra je ons hebt laten weten dat je de koop op afstand ontbindt, zullen wij de order annuleren. Indien je de goederen reeds heeft ontvangen dien je deze retour te sturen, de kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening. Het totale aankoopbedrag (inclusief eventueel berekende bezorgkosten) wordt binnen 14 dagen na ontbinding op jouw rekening teruggestort. Terugstorting vindt alleen plaats als het product door Swiss Sense in ontvangst is genomen. Als het product via een pakketdienst is geleverd, dan moet je het terugsturen. Zie hiervoor onze retourprocedure.


Klachten

Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Wij proberen jouw klacht dan naar tevredenheid voor je op te lossen. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 19 en 20 van de Algemene voorwaarden van de CBW.


Betalen bij een klacht

Heb je bij levering een gegronde klacht over een deel van jouw bestelling, wij zullen dan in overleg met je naar alle redelijkheid een aangepast bedrag bepalen welke je dient te betalen bij levering, het restant bedrag betaal je pas op het moment dat wij jouw probleem hebben opgelost.


De garantiebepalingen van Swiss Sense

Uw wettelijke rechten
De Nederlandse wetgeving biedt u bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen laten deze wettelijke rechten onverlet en houden dus geen beperking van jouw wettelijke rechten in.


CBW-garantieregeling

De in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling is van toepassing op jouw aankoop. Boven op deze garantie kunnen extra garanties van Swiss Sense gelden (zie hieronder: ‘extra garanties van Swiss Sense’).


De start van de garantietermijn

De garantietermijnen gaan in op het moment dat Swiss Sense jouw bestelling bij je heeft bezorgd.
Voorwaarden voor de garantie
Om aanspraak te maken op de garantie, moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Je kunt aantonen dat je bij Swiss Sense een aankoop hebt gedaan.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • Je gebruikt het product volgens de meegeleverde instructies. Zie ook de rubriek ‘uw spullen mooi houden’ onder aan deze voorwaarden.
  • Je stelt Swiss Sense binnen een gepaste tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met de Klantenservice of door een e-mail te sturen naar info@swisssense.nl.

Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.


De garantie

Je mag verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen. In overleg met Swiss Sense kan bij het sluiten van de overeenkomst schriftelijk vastgelegd worden dat de geleverde producten ook de eigenschappen moeten bezitten die nodig zijn voor een bepaald bijzonder gebruik ervan. In dat geval mag je ook verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor dit bijzondere gebruik nodig zijn en gelden de wettelijke rechten die de Belgische wetgeving je biedt ook voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor dit overeengekomen bijzondere gebruik. Swiss Sense kan in dat geval echter wel bepalen dat de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen niet gelden voor het ontbreken van deze eigenschappen. Dit wordt schriftelijk vastgelegd bij het sluiten van de overeenkomst.

Als een geleverd product niet aan de hiervoor bedoelde verwachtingen voldoet, gelden de wettelijke rechten die de Belgische wetgeving je biedt.


Algemene Garantievoorwaarden

Swiss Sense hanteert als basis voor haar garantie de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Aanvullend kent Swiss Sense nog enkele bepalingen. De garantietermijn gaat in op de datum die vermeld staat op de factuur van de consument.


Garantie op boxsprings

Alle Swiss Sense boxsprings genieten een garantie van 25 jaar op veer- en framebreuk.


Garantie op matrassen en topmatrassen (aanvullend)

Aanvullend op de CBW voorwaarden hanteert Swiss Sense een 5-jarige afbouwende garantie voor matrassen en topmatrassen. Deze zijn actief indien de onderhoudsadviezen van Swiss Sense, waaronder het gebruik van een kwalitatief hoogwaardige molton, correct gevolgd zijn en dat sprake is geweest van normaal huishoudelijk gebruik.

1ste jaar:             volledige garantie
1-2 jaar:               20% afschrijving
2-3 jaar:               40% afschrijving
3-4 jaar:               60% afschrijving
4-5 jaar:               80% afschrijving
na 5 jaar:             € 75,- voorrijkosten

Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het huidige prijzenpeil.


Garantie op motoren, accessoires, dekbedden en kussens

Op motoren, accessoires, dekbedden en kussens wordt de CBW garantie geboden.


Garantie op showroommodellen

Op showroommodellen wordt 2 jaar (gelijkmatig) afbouwende garantie geboden op verborgen gebreken, deze garantie is niet van toepassing op het uiterlijk of eventuele beschadigingen aanwezig bij aflevering of afname van het product. De hardheid van matrassen kan nooit aangepast worden bij showroommodellen.


Garantie op verkleuring

Indien er sprake is van verkleuring hanteert Swiss Sense een volledige garantietermijn van 3 maanden.


Voorwaarden

Indien er sprake blijkt te zijn van materiaal- of fabricagefouten, zal het daaruit voortvloeiende defect hersteld worden volgens de Swiss Sense garantievoorwaarden. Indien een defect niet hersteld kan worden, wordt het product conform de voorwaarden vervangen door hetzelfde of, indien dat niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

Aanspraken op garantie voor gebreken/beschadigingen ontstaan door ondoelmatig handelen (bijvoorbeeld door overbelasting), verkeerd of onoordeelkundig gebruik of door normale slijtage, worden uitgesloten.

Swiss Sense kan enkel service verlenen mits de originele factuur voorgelegd kan worden, deze dient derhalve goed bewaard te worden. De garantieperiode is beperkt tot het leven van de eerste originele koper.


Overige garantiebepalingen

Bij vragen, opmerkingen en klachten kun je contact opnemen met onze Klantenservice


Swiss Sense Klantenservice

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Na reparatie of vervanging geldt een garantietermijn van 1 jaar op het vervangen of gerepareerde onderdeel.

  • Matrassen en topmatrassen: bij normaal gebruik is een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm een acceptabel verschijnsel en een dergelijk hoogteverlies valt derhalve buiten de garantie.
  • Matrassen en topmatrassen kunnen een afwijking vertonen in lengte- en breedtemaat tot 2cm van de originele maatvoering.
  • Boxsprings, matrassen en topmatrassen verliezen door de jaren heen en bij normaal gebruik tot 15% van hun vorm en ondersteuning, dit verlies is normale slijtage en valt derhalve niet onder de garantievoorwaarden.

Geen garantie

Alle Swiss Sense producten die niet aangekocht zijn in een Swiss Sense winkel vallen buiten de garantievoorwaarden.


Disclaimer

De inhoud van de Swiss Sense website en de informatie eraan gerelateerd, is auteursrechtelijk beschermd en mag op geen enkele manier worden verveelvoudigd, gewijzigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, elektronisch of op welke andere wijze dan ook, zonder dat Swiss Sense voorafgaand toestemming geeft.

Alhoewel Swiss Sense getracht heeft om de informatie op de website zo volledig en accuraat mogelijk weer te geven, is Swiss Sense niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden die mogelijk in de aangeboden informatie op de Swiss Sense website voorkomen. Swiss Sense accepteert geen enkele aansprakelijkheid voor enige vorm van schade naar aanleiding van het gebruik van de website of de informatie die op de website beschikbaar is.


Copyright

De op de Swiss Sense afgebeelde gegevens, waaronder begrepen producten, teksten, fotografie, illustraties, grafische materiaal, handelsnamen, woordmerken en logo’s (tezamen ‘merken’), zijn eigendom van of een licentie bij Swiss Sense en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Het is niet toegestaan de inhoud van de site te vermenigvuldigen, distribueren of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Swiss Sense.


Privacy statement

Jouw privacy is een serieuze zaak. Zeker op internet, waar niet altijd even duidelijk is wat wel en niet over je bekend is of wordt. Omdat wij je (in meerdere of mindere mate) vragen om persoonlijke gegevens, vinden wij het belangrijk te laten weten wat er met die informatie gebeurt. Swiss Sense respecteert jouw privacy en zorgt ervoor dat jouw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Alle informatie die je aan Swiss Sense verstrekt, wordt strikt vertrouwelijk behandeld en op geen enkele manier aan derden beschikbaar gesteld.
Alle gegevens die je ons doorgeeft, worden door ons opgeslagen en in eigen verband gebruikt voor interne en automatische verwerking in het kader van een verantwoord klantenbeheer en bedrijfsvoering voor verkoop à contant of in termijnen, zoals verwerking van bestellingen en klantenbeheer, alsmede het toesturen van eigen commerciële aanbiedingen, tenzij je tegen het toesturen daarvan bezwaar hebt gemaakt.
Daarnaast worden jouw gegevens gebruikt om winkelen via www.swisssense.nl zo aangenaam mogelijk te maken. Daarom slaan wij jouw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot jouw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en je producten aanbevelen die je mogelijk interessant vindt.
Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op jouw computer. Swiss Sense gebruikt cookies om je te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. Je kunt jouw browser zo instellen dat je tijdens het winkelen bij Swiss Sense geen cookies ontvangt.


Vragen?

Je mag ons via info@swisssense.nl om inzage verzoeken in jouw persoonsgegevens. Ook kun je ons verzoeken uw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen indien deze onjuist, onvolledig of irrelevant zijn, of anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Bij vragen of opmerkingen kun je ook schriftelijk contact met ons opnemen via Swiss Sense, afdeling Klantenservice, Jagersveld 15, 5405 BW UDEN of telefonisch via 0413 - 820 820. In geval wijziging van onze privacy policy nodig mocht zijn, dan vindt je op onze website altijd de meest recente informatie.

LblTaxExcludeText