Annuleren of wijzigen

Wij kunnen ons voorstellen dat je een bestelling geplaatst hebt, die je later alsnog wilt wijzigen of ongedaan wilt maken. In dit geval dien je dit uiterlijk binnen 48 uur schriftelijk of per email aan ons te melden.  

 

Bestelling wijzigen

Een wijziging van de bestelling van een matras, bedbodem, boxspring of topmatras moet uiterlijk binnen twee dagen na aankoop schriftelijk of per e-mail doorgegeven worden. Het wijzigen van een order van drie tot zeven dagen na het plaatsen van de bestelling is mogelijk tegen vergoeding van de kosten. Hiervoor wordt een bedrag van €200,00 in rekening gebracht, ongeacht de hoogte van jouw orderbedrag. Voor een wijziging die je na zeven dagen doorgeeft, brengen wij de annuleringskosten volgens het CBW in rekening.

 

In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij helaas genoodzaakt om annuleringskosten te bereken volgens de CWB-voorwaarden.

 

Bestelling annuleren

Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je ons tijdig (binnen de termijn van 14 dagen) laat weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het contactformulier op onze website in te vullen, door een e-mail te sturen naar contact@swisssense.nl of door telefonisch contact op te nemen met onze afdeling Klantenservice via 085 0687 777.

 

Retourbetaling vindt alleen plaats als het product door Swiss Sense in ontvangst is genomen of wanneer wij een bewijs hebben ontvangen dat het product is teruggezonden.

 

Wanneer kun je jouw bestelling annuleren?

  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking. Naast onder andere textiel, kussens en dekbedden, geldt dit ook voor boxsprings en (top)matrassen.
  • Het product is ongebruikt.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt/gepersonaliseerd product. Als het product speciaal voor jou besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.
Wij stellen deze voorwaarden om redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne of omdat het product duidelijk persoonlijk van aard is en daardoor niet teruggezonden kan worden als het al uitgepakt, beschadigd of gebruikt is. (Top)matrassen of beddengoed kunnen wij bijvoorbeeld niet meer verkopen als de verpakking al geopend is of de producten gebruikt zijn. Dat zou immers niet prettig zijn voor andere klanten.

 

De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als je een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie of de extra garanties van Swiss Sense valt. Zodra je ons hebt laten weten dat je de koop op afstand ontbindt, zullen wij de order annuleren. Indien je de goederen reeds hebt ontvangen dien je deze retour te sturen. Als het product via een pakketdienst is geleverd, vragen we jou om het product terug te sturen. Hiervoor verwijzen we je graag naar onze retourenprocedure. De kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening.

 

Indien het product niet per gewone post retour gezonden kan worden, kunnen wij het product bij je ophalen. De kosten hiervoor bedragen €115,00 en komen voor jouw rekening.

 

Het totale aankoopbedrag (inclusief eventueel berekende bezorgkosten) wordt binnen 8 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst op jouw rekening teruggestort. Eventuele retourkosten zullen wij verrekenen met dit bedrag. De retourbetaling vindt alleen plaats als het product door Swiss Sense in ontvangst is genomen of wanneer wij een bewijs hebben ontvangen dat het product is teruggezonden.