Algemene voorwaarden

Op deze pagina vind je onze algemene voorwaarden en garantievoorwaarden.

 

Online aankoop: Heb je online een aankoop gedaan in onze webshop? Dan zijn de Online Verkoopvoorwaarden en Garantievoorwaarden van toepassing. Deze lees je hieronder of open de algemene voorwaarden in PDF hier.

 

Winkel aankoop: Heb je een aankoop gedaan in één van onze Swiss Sense winkels in Nederland? Dan zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden en Garantievoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden staan niet op deze pagina, maar lees je hier in PDF.


Bedrijfsgegevens Swiss Sense

Swiss Sense B.V. (Hoofdkantoor)
Jagersveld 15
5405 BW Uden
Nederland
KvK-nummer: 17165620
Btw-identificatienummer: NL818745460B01
IBAN: NL 26 ABNA 0835 174 166

Algemene voorwaarden online aankopen

Inhoudsopgave

Wil je snel de informatie vinden die je zoekt? Klik dan op één van de onderstaande onderwerpen en kom direct bij het juiste onderdeel van de Online Verkoopvoorwaarden en de Garantievoorwaarden.


.

Online verkoopwaarden Swiss Sense

Deze algemene voorwaarden zijn geldig voor aankopen vanaf 1 december 2023.

1. Toepasselijkheid Online Verkoopvoorwaarden

Swiss Sense is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Dat betekent dat op jouw aankoop bij Swiss Sense de CBW-voorwaarden van toepassing zijn. Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn een aanvulling op de CBW-voorwaarden. De CBW-voorwaarden kun je hier vinden.

 

Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw online aankopen in de Swiss Sense webshop (www.swisssense.nl). Indien je online een aankoop bij ons doet, zijn de online voorwaarden van toepassing. Mochten deze voorwaarden in strijd zijn met de CBW-voorwaarden, dan prevaleren de CBW-voorwaarden.

 

2. Prijzen

Alle prijzen op onze website en in onze winkels zijn in EURO inclusief de verschuldigde omzetbelasting. Bij matrassen en toppers zijn alle prijzen inclusief milieubijdrage.

 

3. Annulering of herroepen voor levering

Voor levering kun je de bestelling schriftelijk annuleren of herroepen door een brief te versturen naar Swiss Sense, afdeling Online Sales, Jagersveld 15, 5405 BW UDEN (NEDERLAND) of een e-mail te versturen via het contactformulier. Vermeld duidelijk de volgende gegevens in je bericht:

 

  • ordernummer;
  • naam;
  • adresgegevens;
  • reden van annulering (niet verplicht).

 

Indien je een bedrag hebt aanbetaald, betalen wij dit bedrag zo snel mogelijk, in elk geval binnen 14 dagen retour.

 

In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren of herroepen kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.

 

4. Bezorging en montage

Wij bezorgen en monteren in heel Nederland, België en Duitsland. Met uitzondering van Texel verlenen wij geen montagediensten op de Waddeneilanden. Meer informatie over de bezorging kun je hier vinden: Klantenservice | Bezorging .

 

Showroommodellen worden niet bezorgd en gemonteerd. Een showroommodel is een product dat is gebruikt in de winkel voor demonstratie of display. Nadat je een showroommodel hebt gekocht, dien je de goederen binnen 14 dagen bij de winkel op te komen halen, tenzij anders afgesproken tijdens de aankoop. Je dient er dan zelf voor te zorgen dat de aankoop wordt gedemonteerd, ingepakt en in het vervoermiddel wordt geplaatst. Vanwege de veiligheid mogen onze winkelmedewerkers je hier niet bij helpen.

In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren of herroepen kunnen wij annuleringskosten in rekening brengen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.

 

5. Bezorgkosten

Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf €35,- bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot €35,- geldt dat er €4,95 in rekening gebracht wordt voor bezorgkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld.

 

6. Eigendomsvoorbehoud

Swiss Sense behoudt de eigendom van alle door haar geleverde goederen, totdat de koper volledig aan al zijn/haar betalingsverplichtingen (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) heeft voldaan.

 

7. Jouw herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je ons tijdig (binnen de termijn van 14 dagen na levering) laat weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het contactformulier op onze website in te vullen, door een e-mail te sturen naar het contactformulier. of door telefonisch contact op te nemen met onze afdeling Online Sales via +31 (0)85 0687 500.

 

Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier, ons retourformulier of meld je retourzending via ons contactformulier.

 

 

8. Wanneer kun je gebruik maken van jouw recht op herroeping?

Als het product naar jouw speciale wensen geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een hoofdbord dat is gehalveerd of verkleind naar jouw wensen.

 

De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als je een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie of de extra garantie van Swiss Sense valt.

 

Zodra je ons hebt laten weten dat je de koop op afstand ontbindt, zullen wij de order annuleren. Indien je de goederen reeds hebt ontvangen dien je deze retour te sturen. Als het product via een pakketdienst is geleverd, dan kun je het terugsturen via de pakketdienst. De kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening. Het adres voor retourzendingen is:

Swiss Sense B.V.
TAV afdeling Retouren
Antwoordnummer 10014
5400 VB Uden
Nederland

 

Indien het product niet per gewone post retour gezonden kan worden, kunnen wij het product bij je ophalen. De kosten hiervoor bedragen €125,00 en komen voor jouw rekening.

 

Het totale aankoopbedrag (inclusief eventueel berekende bezorgkosten) wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst op jouw rekening teruggestort. Eventuele retourkosten zullen wij verrekenen met dit bedrag. De retourbetaling vindt alleen plaats als het product door Swiss Sense in ontvangst is genomen of wanneer wij een bewijs hebben ontvangen dat het product is teruggezonden.

 

9. Klachten

Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.

 

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat je kunt vinden op www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces via dit platform. Voor de aanmelding van jouw geschil bij dit platform kun je het mailadres contact@swisssense.nl gebruiken.

 

10. Garantie

In sommige gevallen geven we meer garantie op het product dan enkel de wettelijke garantie zoals opgenomen in de CBW-voorwaarden. Meer informatie hierover kun je hier vinden.

 

Garantievoorwaarden Swiss Sense

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 september 2018 in Nederland.

Alle producten die verkocht worden bij Swiss Sense B.V. zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Swiss Sense kan weigeren om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet in verhouding staat tot het gebrek, hierbij wordt gelet op de waarde van het product en de ernst van het gebrek. De koper heeft in dit geval recht op prijsvermindering of ontbinding. In geval van ontbinding moet de koper de verkoper op een billijke manier vergoeden voor het reeds verkregen genot. Betreft het een relatief klein gebrek, dan kan de koper de overeenkomst niet ontbinden.

 

1.7 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.8 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • alle producten die niet zijn aangekocht in een Swiss Sense winkel of de Swiss Sense webshop;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • De toegestane afwijking van de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering van matrassen is volgens de NEN-norm als volgt:
    • Toegestane afwijking van de opgegeven lengte : 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven dikte : 10 mm.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de dag van levering van de bestelling.


4. Garantie op boxsprings

Alle boxsprings genieten een garantie van 25 jaar op veer- en framebreuk.


5. Garantie op matrassen en topmatrassen

5.1 De garantie op matrassen en topmatrassen is verlengbaar tot 5 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 9 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt voor een optimale bescherming;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het (top) matras.

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 2e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 3e jaar: 40% afschrijving
  • 4e jaar: 60% afschrijving
  • 5e jaar: 80% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

6. Garantie op motoren, accessoires, dekbedden en kussens

Op motoren, accessoires, dekbedden en kussens geldt de garantie op basis van de CBW-voorwaarden.


7. Garantie op showroommodellen

Op showroommodellen wordt 2 jaren (gelijkmatig) afbouwende garantie geboden op verborgen gebreken. Op veer- en framebreuk geldt voor showroommodellen een 5 jaren (gelijkmatig) afbouwende garantie.

Deze garantie is niet van toepassing op het uiterlijk of eventuele beschadigingen aanwezig bij aflevering of afname van het product. De hardheid van de matrassen kan nooit aangepast worden bij showroommodellen.


8. Garantie op verkleuring

Swiss Sense hanteert een volledige garantietermijn van 3 maanden bij verkleuring.


9. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient het matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand het matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van het matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

10. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


11. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

Garantievoorwaarden Gazella

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 13 mei 2019 in Nederland.

Alle Gazella matrassen zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/ of fabricagefout bij jouw Gazella matras, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Swiss Sense kan weigeren om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet in verhouding staat tot het gebrek, hierbij wordt gelet op:

  • de waarde van het product;
  • de ernst van het gebrek.

De koper heeft in dit geval recht op prijsvermindering of ontbinding. In geval van ontbinding moet de koper de verkoper op een billijke manier vergoeden voor het reeds verkregen genot. Betreft het een relatief klein gebrek, dan kan de koper de overeenkomst niet ontbinden.

 

1.7 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.8 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • Gazella matrassen die niet zijn aangekocht via een officieel verkooppunt;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • De toegestane afwijking van de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering van matrassen is volgens de NEN-norm als volgt:
    • Toegestane afwijking van de opgegeven lengte : 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven dikte : 10 mm.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van de factuur welke de klant bij levering ontvangt.


4. Garantie Gazella Web-Only

Op de Gazella Web-Only matrassen zijn de garantievoorwaarden conform de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) van toepassing.


5. Garantie Gazella Basis

5.1 De garantie op de Gazella Breeze 1 en 2, Comfort 1, 2 en 3, en de Support 1 en 2 is verlengbaar tot 5 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • dde onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 7 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt voor een optimale bescherming;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het in artikel 5 genoemde Gazella matras.

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 2e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 3e jaar: 40% afschrijving
  • 4e jaar: 60% afschrijving
  • 5e jaar: 80% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

6. Garantie Gazella Plus

6.1 De garantie op de Gazella Breeze 3, Comfort 4 en Support 3 en 4 is verlengbaar tot 7 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 7 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft met het in artikel 6 genoemde Gazella matras.

6.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 2e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 40% afschrijving
  • 5e jaar: 55% afschrijving
  • 6e jaar: 70% afschrijving
  • 7e jaar: 85% afschrijving
  • Vanaf het 8e jaar: 100% afschrijving

7. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient het matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand het matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van het matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

8. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


9. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

Garantievoorwaarden AEROMAX

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 september 2018 in Nederland.

Alle AEROMAX matrassen zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout bij jouw AEROMAX matras, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.2 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

 

1.3 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.4 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.5 Indien de verkoper het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.6 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.7 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • AEROMAX matrassen die niet zijn aangekocht via een officieel verkooppunt;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van de matras;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik, of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • een plaatselijk hoogteverlies (contourvorming) van 1,5 tot 2 cm, dit is bij normaal gebruik van matrassen een acceptabel verschijnsel;
  • De toegestane afwijking van de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering van matrassen is volgens de NEN-norm als volgt:
    • Toegestane afwijking van de opgegeven lengte : 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    • Toegestane afwijking van de opgegeven dikte : 10 mm.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van de factuur welke de klant bij levering ontvangt.


4. Standaard garantie op AEROMAX matrassen

Bovenop de 2 jaren wettelijke garantie geldt een 3 jaren afbouwende garantie voor alle AEROMAX matrassen. De standaard garantietermijn wordt als volgt afgebouwd:

  • 1e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 2e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 50% afschrijving
  • 5e jaar: 75% afschrijving
  • Na het 5e jaar: 100% afschrijving

5. Verlengde garantie

5.1 De standaardgarantie op AEROMAX matrassen is verlengbaar tot 7 jaren op basis van afschrijving, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • de onderhoudsadviezen opgenomen in artikel 6 van deze garantievoorwaarden zijn correct gevolgd;
  • de juiste aanvullende artikelen, zijnde een Dixxius molton en Dixxius hoeslaken, zijn gebruikt;
  • de aanvullende artikelen zijn gelijktijdig aangeschaft
  • met het AEROMAX matras.

5.2 De verlengde garantietermijn wordt als volgt afgebouwd

  • 1e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 2e jaar: volledige garantie op basis van de CBW-voorwaarden
  • 3e jaar: 25% afschrijving
  • 4e jaar: 40% afschrijving
  • 5e jaar: 55% afschrijving
  • 6e jaar: 70% afschrijving
  • 7e jaar: 85% afschrijving
  • Na het 8e jaar: 100% afschrijving

6. Onderhoudsadvies

Voor een optimaal slaapgenot dien je je te houden aan het volgende onderhoudsadvies:

  • je dient de matras 1 keer per 2 weken te luchten en/of te ventileren;
  • keer, indien mogelijk bij jouw type matras, eenmaal per maand de matras in zowel de lengte- als de breedterichting om. Zo voorkom je dat er continu druk op dezelfde plekken plaatsvindt;
  • voor optimale bescherming van de matras is het noodzakelijk een goede antislip of matrasbeschermer, molton en hoeslaken te gebruiken.

7. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


8. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van jouw matras na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.

Garantievoorwaarden Balance

Deze garantievoorwaarden zijn geldig vanaf 1 juli 2019 in Nederland.

Alle producten die verkocht worden bij Swiss Sense B.V. zijn producten van hoogwaardige kwaliteit. Wij doen er dan ook alles aan om de kwaliteit van de producten te waarborgen. Service is onze drijfveer, daarom willen we garant staan voor een tevreden klant.


1. Toepasselijkheid Garantievoorwaarden

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bedframes, kasten, commodes en nachtkastjes van de Swiss Sense Balance collectie (hierna: Balance collectie).

 

1.2 Indien er sprake is van een materiaal- en/of fabricagefout, herstellen wij het daaruit voortvloeiende defect volgens deze garantievoorwaarden.

 

1.3 Deze garantievoorwaarden zijn een aanvulling op de garantievoorwaarden geldend volgens de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

 

1.4 De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.

 

1.5 De koper dient een garantieaanvraag direct na constatering van het defect in bij (de klantenservice van) het officiële verkooppunt. Hierbij dient de koper de originele factuur te overleggen. De originele factuur moet dus goed bewaard worden.

 

1.6 Indien Swiss Sense het gebrek niet kan herstellen, dan mag zij het product vervangen door hetzelfde product of, indien deze uit de collectie dan wel niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

 

1.7 Swiss Sense kan weigeren om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet in verhouding staat tot het gebrek, hierbij wordt gelet op:

  • de waarde van het product;
  • de ernst van het gebrek.

De koper heeft in dit geval recht op prijsvermindering of ontbinding. In geval van ontbinding moet de koper Swiss Sense op een billijke manier vergoeden voor het reeds verkregen genot. Betreft het een relatief klein gebrek, dan kan de koper de overeenkomst niet ontbinden.

 

1.8 Wanneer een onderdeel gerepareerd of vervangen wordt binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product.

1.9 Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het prijspeil ten tijde van de aanschaf.


2. Uitsluiting van garantie

Uitgesloten van garantie zijn:

  • alle producten die niet zijn aangekocht in een Swiss Sense winkel of de Swiss Sense webshop;
  • showroommodellen;
  • defecten die zijn ontstaan doordat er geen sprake is (geweest) van normaal huishoudelijk gebruik van het bedframe;
  • defecten die zijn ontstaan als gevolg van ondoelmatig handelen, opzet, verkeerd of onoordeelkundig gebruik of reparaties die niet door de verkoper of in diens opdracht zijn verricht;
  • de koper heeft geen verhaal bij gebreken die hij kende of redelijkerwijze had moeten kennen bij het sluiten van de overeenkomst of als het gebrek voortvloeit uit materiaal door de koper geleverd;
  • verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen en leder, alsook het "werken" van hout, voor zover deze verkleuring of dit werken vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn, of volgens de gebruiken in de meubelsector algemeen aanvaard worden of eigen zijn aan de gebruikte materialen, tenzij anders opgenomen in deze voorwaarden.

3. Ingangsdatum garantie

De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van de factuur welke de klant bij levering ontvangt.


4. 10 jaar garantie

4.1 De koper heeft op de constructie en verbindingen van de Balance collectie 10 jaar garantie. De samengestelde delen die behoren tot de basisconstructie zoals de romp of het karkas van de Balance collectie behoren tot de constructie en verbindingen.

 

4.2 Indien de werking van het hout nadelige gevolgen heeft voor de constructie dan is lid 1 van dit artikel eveneens van toepassing.

 

4.3 Op afwerking- en montagematerialen heeft de koper recht op garantie conform de CBW-voorwaarden.


5. Onderhoudsadvies (eiken)hout

Om zo lang mogelijk van (eiken)houten producten te kunnen genieten, verzoeken we je om je aan de volgende onderhoudsadviezen te houden:

  • behandel jouw (eiken)houten product uit de Balance collectie ten minste eenmaal per jaar met een geschikt reinigings- en onderhoudsproduct. In onze winkel en webshop is een breed assortiment aan onderhoudsmiddelen voor verschillende materialen verkrijgbaar;
  • plaats je houten product niet te dichtbij een warmtebron zoals een verwarming;
  • plaats je houten product niet in direct zonlicht;
  • zorg ervoor dat de luchtvochtigheid rond 55% is. Op die manier blijft het ‘werken’ van het eikenhout tot het minimum beperkt. Gebruik bijvoorbeeld een luchtbevochtiger om de luchtvochtigheid bij te stellen en op peil te houden.

6. Garantie na reparatie

Wanneer een onderdeel wordt gerepareerd of vervangen binnen de garantieperiode, dan geldt voor dit onderdeel de nog resterende garantieperiode van het complete product. Dit geldt eveneens wanneer het complete product vervangen is.


7. Na de garantietermijn

Voor de beoordeling van een klacht na de garantietermijn brengen wij €75,00 voorrijkosten in rekening.