Zichttermijn en Retourregels

Wil je een product of bestelling retourzenden of een (gedeelte van je) bestelling alsnog annuleren? In zo'n geval maken wij onderscheid tussen voorraadartikelen en artikelen die speciaal volgens jouw wensen zijn geproduceerd (hieronder verstaan wij alle matrassen, bedbodems, topmatrassen en boxspringsets). Een speciaal volgens je wensen geproduceerd artikel kan door ons niet retour worden genomen.

Kosten voor het retoursturen van goederen is voor je eigen rekening. Je dient de artikelen maximaal 14 dagen na leverdatum aan ons te retourneren. Na deze periode kunnen wij ook de artikelen helaas niet meer retour nemen. In alle gevallen geldt dat de producten schoon, en (zo mogelijk) in de originele verpakking moeten zitten.

Zorg er voor dat je een kopie van de originele factuur bij retourzending meestuurt zodat wij voor een snelle afwikkeling kunnen zorgdragen. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen zullen wij het door jou betaalde bedrag (aankoopbedrag + eventueel berekende bezorgkosten) binnen 14 dagen aan je terugstorten. Wij gebruiken als betaalmiddel bij de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als gebruikt is bij de aankoop, tenzij ook akkoord wordt gegaan met een andere betaalmethode.



Webshop Bestellingen

Retourneren aan Swiss Sense kan binnen 14 dagen. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. Retourneren is niet mogelijk voor gepersonaliseerde artikelen zoals boxsprings en matrassen, en om hygiënische voor goederen zoals hoofdkussens en dekbedden welke reeds gebruikt/beslapen zijn.



Wil je het product retourneren?

Bij je online bestelling krijg je een retourbon meegeleverd, deze vul je volledig in en stuur je met je retourzending mee terug. Na ontvangst van je retourzending wordt deze intern verwerkt, bij goedkeuring wordt het betaalde bedrag binnen 14 dagen terug gestort op je rekening of je ontvangt een nieuw product.



Winkel Bestellingen

Retourneren aan Swiss Sense kan binnen 14 dagen. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. Retourneren is niet mogelijk voor gepersonaliseerde artikelen zoals boxsprings en matrassen, en om hygiënische voor goederen zoals hoofdkussens en dekbedden welke reeds gebruikt/beslapen zijn.



Wil je het product retourneren?

Bij aankoop van een product in de winkel vragen wij je vriendelijk om met je aankoopbewijs terug te gaan naar de winkel waar je je aankoop hebt gedaan. Het product kan in de winkel omgeruild worden voor een nieuw product.

Wil je het product volledig retourneren dan lever je het product in bij de winkel waar je je aankoop hebt gedaan. Het product wordt dan opgestuurd naar ons distributiecentrum. Na ontvangst van je retourzending wordt deze intern verwerkt, bij goedkeuring wordt het betaalde bedrag teruggestort op je rekening.



Wijze van retoursturen

Indien je een artikel wil retoursturen, dienen wij de producten in goede orde retour te krijgen.

Dit betekent dat de producten:


  • uitsluitend in de originele en onbeschadigde verpakking zitten
  • in originele staat zijn
  • het product en/of de producten schoon zijn
  • retouraanvragen kunnen tot uiterlijk 14 dagen na levering in behandeling genomen worden
  • producten zoals hoofdkussens en dekbedden dienen wegens hygiënische redenen onbeslapen te zijn.
  • een kopie van de factuur meesturen


Vraag bij retoursturen de voorwaarden na bij uw transporteur. Schade die wordt veroorzaakt door transport is voor eigen risico. De transportkosten voor het retour sturen komen voor rekening van de klant.

Indien je het/de artikel(en) op de juiste wijze aan Swiss Sense retourstuurt, zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op de rekening terugstorten.



Adres voor retourzendingen

Swiss Sense B.V.
Postbus 282
5400 AG Uden
Nederland




LblTaxExcludeText