Dit zijn onze 3 favoriete (kruimelvrije!) ontbijtjes

Swipe to the left
25 januari 2019 Geen reacties

Begin de dag zoals jij dat wilt. Ben jij een vroege vogel, een uitslaper, meteen opgewekt of last van een ochtendhumeur, helemaal fit of iedere ochtend in de kreukels? Hoe jij de dag ook begint, ontbijten moet iedereen. Dan kun je dat maar beter lekker doen!

 

Dit zijn onze favoriete, gezonde ontbijtjes. Simpel en zonder fratsen. En zónder kruimels, waardoor je dit heerlijk in bed kunt opeten.

Een gezonde start van de dag met deze 3 simpele (kruimelvrije!) ontbijtjes | Swiss Sense

Een populair ontbijtje is Griekse yoghurt of kwark met fruit. Gemakkelijk klaar te maken en voor ieder wat wils. Ga jij voor blauwe bessen en frambozen, kiwi en muesli of appel en rozijnen? Naar smaak kun je nog wat honing toevoegen om het wat zoeter te maken. 

 

Nog wat langer uitslapen? Yes please! De havermout en fruit smoothie is onze eerste favoriet. En dat is niet voor niets! Dit heerlijke frisse drankje kun je de avond van tevoren al klaarmaken, zodat je ’s ochtends alleen even naar de koelkast hoeft te lopen.

 

Hoe je dit recept maakt? Kook een halve kop havermout en roer tot het een vaste substantie wordt. Laat het even afkoelen en doe dit in de blender, samen met twee koppen water, een half kopje amandelmelk, blauwe bessen, een halve banaan en een halve theelepel vanille extract.

 

Ben jij niet zo’n uitslaper of ontbijt je graag wat later? Neem dan lekker de tijd voor banaanpannenkoekjes. Het enige dat je nodig hebt is een banaan en twee eieren. Prak de banaan en mix deze met de twee eieren. Doe olie in de pan en bak de pannenkoekjes bruin. Simpel! Deze garneer je gemakkelijk met kaneel en wat extra banaan.

 

Wat is jouw favoriete ontbijtrecept? Laat het ons weten in de reacties!