AEROMAX en Gazella Matrassen Voordeel | Swiss Sense AEROMAX en Gazella Matrassen Voordeel | Swiss Sense
Geen producten gevonden.

Lekker slapen op een matras van 140x190

Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk voor de algehele gezondheid en welzijn. Het matras waarop je voor een groot deel van je leven slaapt kan de kwaliteit en de duur van je slaap aanzienlijk beïnvloeden.

Slapen is belangrijk voor je gezondheid

Je gezondheid als gevolg van een goed matras mag niet worden onderschat. Een goed matras kan je gezondheid en welzijn aanzienlijk verbeteren op manieren, waarvan je misschien nog geen besef hebt. Dit is met name het geval als de matras waarop je momenteel slaapt tekenen begint te vertonen dat deze moet worden vervangen. Als je de hele nacht niet comfortabel slaapt, kan dit ertoe leiden dat je gezondheid achteruitgaat. De levensduur van een matras kan per kern behoorlijk veel verschillen.

De juiste ondersteuning

Goed ondersteunende matrassen zullen je helpen om een betere slaapkwaliteit te krijgen. Bovendien helpen ze bij het verminderen van pijntjes en kwalen die veroorzaakt kunnen worden door een oud matras. Moderne matrassen zijn zorgvuldig ontworpen met het oog op optimale ondersteuning en lange levensduur.

Er is weinig of geen vast oppervlak in de matras. Dit verlicht het potentieel voor het veroorzaken van stresspunten, wat kan leiden tot spierpijn of constant woelen en draaien gedurende de nacht kan veroorzaken. Bovendien zijn nieuwere matrassen beter ontworpen om algemene ondersteuning te bieden terwijl je slaapt. Dit vermindert of elimineert volledig en gezamenlijke stijfheid die zich zou kunnen ontwikkelen door op oudere matrassen te slapen; ze zorgen ook voor een juiste uitlijning van de ruggengraat.

Kenmerken van een goede matras

Slaap is vergelijkbaar met meditatie omdat ze beide enorm vergelijkbare voordelen hebben. Je matras kun je zien als je meditatiemat; het is echter veel effectiever. Voor een goede nachtrust is het belangrijk dat je ruggengraat goed is uitgelijnd met de rest van je lichaam. Bovendien moet je lichaam goed worden ondersteund en liggend mag er geen drukpunt duwen tegen drukgevoelige gebieden zoals je enkel, schouder, heup en zelfs je ribben.