Garantie en klachten

Alles over garantie en klachten
Wil je weten wat onze garantievoorwaarden zijn? Of heb je een klacht en wil je weten hoe je hiermee om moet gaan? Hieronder lees je alles over garantie en klachten.
Meestgestelde vragen
Garanties
Hoe kan ik gebruik maken van de omruilgarantie (90 nachten proefslapen)?
Hoe kan ik gebruik maken van de omruilgarantie (90 nachten proefslapen)?
Onze slaapadviseurs doen hun uiterste best om jou de optimale slaapoplossing te bieden. Toch kan het gebeuren dat je boxspring, bed of matras na enkele weken toch niet aan je wensen voldoet. Bedenk je wel dat het doorgaans ongeveer 4 tot 6 weken duurt voordat je volledig bent gewend aan je nieuwe bed.
Indien je na deze periode nog steeds niet comfortabel ligt, kun je gebruikmaken van onze 90 nachten proefslapen. De voorwaarden van de omruilgarantie vind je op deze pagina.
Wanneer je gebruik wilt maken van de omruilgarantie, kun je dit aan ons doorgeven via dit contactformulier.
Wat zijn de algemene voorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de algemene voorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de garantievoorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de garantievoorwaarden van Swiss Sense?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten bieden we daarnaast een fabrieksgarantie of een extra garantie aan. Deze aanvullende garanties beperken of vervangen de wettelijke garantie niet.
Op deze pagina vind je alle details over de garantievoorwaarden.
Wat is het Europese ODR-platform?
Wat is het Europese ODR-platform?
Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Customer Care. De afdeling Customer Care is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 085 0687 500 of via [email protected]. Wij proberen de klacht dan naar tevredenheid voor je op te lossen. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 20 van de CBW-voorwaarden.
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat je kunt vinden op www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces via dit platform. Voor de aanmelding van jouw geschil bij dit platform kun je het e-mailadres [email protected] gebruiken.
Wat is een CWB-keurmerk?
Wat is een CWB-keurmerk?
Klachten
Er is iets beschadigd tijdens de levering. Waar kan ik dit melden?
Er is iets beschadigd tijdens de levering. Waar kan ik dit melden?
We doen er alles aan om onze producten met de grootst mogelijke zorg te leveren. Toch kan het voorkomen dat er bij levering onverhoopt schade ontstaat aan je woonhuis, je interieur of aan de geleverde producten. Onze welgemeende excuses hiervoor. Hieronder lees je wat je kunt doen wanneer er iets is beschadigd.
Meld direct schade aan de bezorger of servicemonteur. Zij pakken het meteen voor je op. Indien zij niet meer aanwezig zijn, kun je schade aan je woonhuis of interieur tot uiterlijk 14 dagen na levering melden. Schade aan geleverde producten kun je tot uiterlijk 2 maanden na levering melden.
Dit doe je door >Schade meldt je door dit contactformulier zo volledig mogelijk in te vullen met detail en overzichtfoto’s en een duidelijke omschrijving van de schade.
Er is iets mis met de ontvangen producten. Waar kan ik dit melden?
Er is iets mis met de ontvangen producten. Waar kan ik dit melden?
Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topper?
Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topper?
Tijdens de eerste weken dat je jouw nieuwe slaapsysteem gebruikt, kunnen er afdrukken of ligplekken in het matras of de topper ontstaan. Dit wordt ook wel contourvorming genoemd. Geen zorgen: dit is heel normaal. Je matras of topper neemt namelijk de vormen van je lichaam aan om zo het ligcomfort te verhogen.
Levensduur verlengen
Wij adviseren je om jouw matras en/of topper ten minste 4 keer per jaar om te draaien, van hoofd- naar voeteneinde en wanneer mogelijk ook om de lengteas. Dit zal de levensduur van jouw matras en/of topper aanzienlijk verlengen. Bekijk hier alle informatie over het draaien en keren van een matras en het draaien en keren van een topper.
*Let op: Perzona matrassen en Gelfoam zijn niet geschikt om te keren.
Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag. Wat kan ik hieraan doen?
Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag. Wat kan ik hieraan doen?
Controleer allereerst of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten. Mogelijkerwijs is een stekker na het stofzuigen onder je bed los komen te zitten. Ga na of er stroom op het stopcontact staat. Controleer of de afstandsbediening nog werkt, bijvoorbeeld doen de batterijen het nog? Het kan noodzakelijk zijn om jouw afstandsbediening opnieuw te configureren. Raadpleeg hier de handleidingen voor de verschillende afstandsbedieningen.
Staat je bed omhoog door stroomuitval, dan kun je eenmalig de noodfunctie gebruiken om je slaapsysteem in de vlakke stand te krijgen. Deze werkt op een 9 voltsbatterij die aan de motor zit. Hierna dienen de batterijen op het motorblok vervangen te worden voor nieuwe exemplaar.
Mijn bed kraakt, hoe los ik dit op?
Mijn bed kraakt, hoe los ik dit op?
Probeer te achterhalen wat het kraken veroorzaakt.
- Controleer of de poten goed zijn gemonteerd en goed zijn aangedraaid.
- Heb je een harde vloer, gebruik dan extra vilt onder de poten.
- Bij (elektrisch) verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen, door bijvoorbeeld de luchtvochtigheid of temperatuur, wat geluid maken. Dit los je op door de scharnieren in te spuiten met siliconenspray
Waarom is mijn net geleverde (top)matras lager dan verwacht?
Waarom is mijn net geleverde (top)matras lager dan verwacht?
Het (top)matras kan in beginsel iets kleiner qua formaat zijn. Na een paar weken gebruik krijgt het (top)matras de juiste maat. Het (top)matras heeft namelijk wat tijd nodig om 'uit te zetten'. Zorg ervoor dat je het regelmatig opschudt. Pak hierbij de topper in zijn geheel stevig vast en niet alleen de tijk (hoes).
Hoe kan het dat er zit een vreemde geur aan mijn nieuwe product zit?
Hoe kan het dat er zit een vreemde geur aan mijn nieuwe product zit?
Net als alle andere nieuwe materialen kan het zijn dat jouw boxspring, matras, topper, nachtkasje, bedbank, hocker en/of bedframe tijdelijk een specifieke geur afgeeft (bijvoorbeeld van latex, hout, stof of verlijming). Dit is heel normaal en na ongeveer 2 weken goed luchten verdwijnt deze geur. Mocht de geur niet verdwijnen, neem dan contact met ons op.
Mijn topper of matras verschuift, wat kan ik hier aan doen?
Mijn topper of matras verschuift, wat kan ik hier aan doen?
Losse producten zoals kernen matrassen en toppers kunnen altijd lichtelijk verschuiven, dit is een product gebonden eigenschap. Deze producten liggen vaak los op de box of lattenbodem. Het schuiven is o.a. afhankelijk van hoe bewegelijk je bent, je slaaphouding, het type topper met of zonder split, dikte van de matraskern, type stof en je gewicht. Je kan dit verminderen door het gebruik van antislip-matjes of het plaatsen van een voetbord. Onze slaapadviseurs informeren je graag over de mogelijkheden. Bezoek een Swiss Sense winkel bij jou in de buurt of neem contact op met de dichtstbijzijnde winkel.