Retourneren

Alles over retourneren
Wil je (een deel van) jouw bestelling retourneren? Welke retourwijze voor jou geldt, is afhankelijk van hoe je jouw bestelling hebt gedaan, ontvangen en om welk product het gaat. Lees hieronder verder.
Heb jij jouw bestelling via de post ontvangen en past deze in een doos?
Dan kun je deze binnen 14 dagen gratis retourneren via ons retourportaal (m.u.v. (top)matrassen, zie hiervoor de volgende retouroptie). Volg daarvoor onderstaande stappen:
Stap 1: Meld je retour aan via ons retourportaal, zie onderstaande link. Je ontvangt gratis van ons een verzendlabel.
Stap 2: Verpak de artikelen die je wilt retourneren.
Stap 3: Breng je pakket naar een zelf gekozen pakketpunt bij jou in de buurt en laat je barcode scannen. Je kunt het label ook downloaden, printen en vervolgens zelf op het plak pakket plakken voordat je het afgeeft. De informatie over de retourbetaling zal vervolgens in de mail te vinden zijn.
Heb jij een vacuümverpakt (top)matras of beddengoed via bezorging ontvangen?
Dan kun je deze binnen 14 dagen gratis retourneren via pakketpost met ons onderstaand retourformulier. Volg daarvoor de volgende stappen:
Stap 1: Vul onderstaand formulier uit en vul deze in. Knip het retourlabel uit.
Stap 2: Verpak de artikelen die je wilt retourneren.
Stap 3: Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket en plak het verzendlabel op de doos.
Stap 4: Breng je pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt.
Heb jij een (top)matras via de pakketdienst ontvangen maar past deze niet meer in een doos?
Kies dan voor deze retourwijze om je pakket door Swiss Sense bezorgers op te laten halen. Volg hiervoor de volgende stappen:
Stap 1: Vul onderstaand contactformulier in en geef hierbij ook alvast je IBAN gegevens door.
Stap 2: Deze wordt intern verwerkt en er wordt contact met jou opgenomen.
Stap 3: Er wordt telefonisch of per mail een ophaalafspraak gemaakt. De kosten van €125,- kun je dan per pin of contant betalen bij het ophalen van jouw bestelling. Let op we hebben geen wisselgeld.
Meestgestelde vragen
Retourneren
Hoe kan ik een winkelaankoop retourneren?
Hoe kan ik een winkelaankoop retourneren?
Heb je een product gekocht in onze winkel en deze direct meegenomen en wil je deze aankoop retourneren? Dan dien je het product te retourneren in dezelfde winkel waar je deze aankoop hebt gedaan.
Welke voorwaarden gelden er voor retourzendingen?
Welke voorwaarden gelden er voor retourzendingen?
Voor een goede afhandeling van jouw retour, vragen we je om jouw bestelling ongebruikt, in de originele verpakking en een stevige verzenddoos te retourneren. Zorg daarnaast dat je het volledig ingevulde retourformulier meestuurt.
Matrassen, toppers en bedden kunnen nooit zomaar worden geretourneerd. Stuur je het toch per post retour? Dan hebben we het recht om jouw retour te weigeren of terug te sturen.
Wat is de maximale afmeting van mijn retour pakket?
Wat is de maximale afmeting van mijn retour pakket?
Via pakketpost (PostNL) kunnen alleen pakketten van maximaal 176 cm lang x 78 cm breed x 58 cm hoog teruggestuurd worden. Hierbij geldt een maximaal gewicht van 23 kg.
Waar kan ik mijn retourpakket inleveren?
Waar kan ik mijn retourpakket inleveren?
Bij het aanmelden van je retour in het retourportaal staat aangegeven bij welke bezorgdienst je jouw pakket kunt inleveren.
Bij retourneren met ons retourformulier kun je jouw pakket inleveren bij een PostNL-punt.
Wat zijn de retourkosten?
Wat zijn de retourkosten?
Retourneren is altijd gratis, behalve bij matrassen, toppers en bedden. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Als jouw bestelling niet via de post geretourneerd kan worden, halen we jouw retourzending bij je op. Dit kost €125,-.
Wat is het adres voor retourzendingen?
Wat is het adres voor retourzendingen?
Bij het aanmelden van jouw retour via het retourportaal, wordt er automatisch een label aangemaakt met daarop het juiste adres.
Retourneer je jouw bestelling met ons retourformulier? Dan vind je onderaan het formulier een verzendlabel.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn geld retour?
Wanneer en hoe ontvang ik mijn geld retour?
Op het moment dat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt, betalen we je uiterlijk binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag terug.
Heb je online een bestelling geplaatst en betaald via iDEAL, Creditcard of Paypal? Dan ontvang je automatisch jouw aankoopbedrag terug via betalingsverwerker Adyen.
Heb je een aankoop in een van onze winkels gedaan, de betaling voldaan bij de bezorging of een betaling per bankoverschrijving gedaan? Dan hebben we je IBAN gegevens nodig. Voeg het retourformulier bij jouw retourpakket en dan zullen wij je zo snel mogelijk het aankoopbedrag terugbetalen op de door jouw aangegeven bankgegevens.
Kan ik een hoofdkussen ook retourneren?
Kan ik een hoofdkussen ook retourneren?
Ongebruikte hoofdkussens kun je tot 14 dagen na bezorging gratis retourneren. Dit geldt voor zowel een online aankoop als voor een hoofdkussen dat in een van onze winkels is gekocht. Volg hiervoor het standaard retourproces zoals hierboven beschreven.
Heb je het hoofdkussen wel gebruikt? Dan bieden we je binnen 2 maanden na levering de mogelijkheid aan om 50% van het aankoopbedrag in te ruilen voor een nieuw hoofdkussen. Neem hiervoor contact op met het het aankooppunt (jouw winkel of Online Sales via telefoonnummer 085 0687 500 of het contactformulier).
Het retourportaal werkt niet, wat kan ik doen?
Het retourportaal werkt niet, wat kan ik doen?
Het kan natuurlijk voorkomen dat het retourportaal niet werkt. Je kunt dan altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.
Is de retourtermijn van 14 dagen verstreken? Dan werkt het retourportaal automatisch niet meer.