Fijn wakker worden, hoe doe je dat?

Swipe to the left
27 januari 2021 Geen reacties

Goedemorgen! De één zegt dit inderdaad met een uitroepteken, de ander murmelt iets in de trant van ‘mogguh’. Wanneer is een morgen eigenlijk goed? En ben jij van het eerste, overenthousiaste kamp of de tweede, iets meer ingetogen versie. Een morgen is goed als je rustig in slaap gevallen bent, een goede nachtrust hebt en een fijn ochtendritueel. Hoe je dat laatste voor elkaar krijgt, leggen we hier uit.

 

Tekst gaat door onder de afbeelding. Stel hier het afgebeelde bed samen. 

Fijn wakker worden, hoe doe je dat?

We duiken even in het ochtendritueel. Er zijn mensen die iedere ochtend fris en fruitig uit bed springen en per direct klaar zijn voor de dag. Deze ochtendmensen zijn gezegend met een ideaal bioritme en hebben, over het algemeen, weinig slaapproblemen. Ze staan meteen ‘aan’ (snoezen, wat is dat?) en babbelen er al vrolijk op los. Ja, ook voor de eerste kop koffie. Voor alle ochtendmensen onder ons, deze blog is niet voor jullie.

 

Voor iedereen die meer een avondmens is, (jonge) kinderen heeft of simpelweg te weinig uren in een etmaal en/of een onregelmatig bestaan; deze blog is voor speciaal jullie. We kunnen je niet beloven dat je, na deze tips, iedere morgen door het huis huppelt maar we hebben wel wat feitjes en tips om de ochtenden zo prettig mogelijk te maken.

 

1. You snooze, you lose. Sorry, maar het is echt niet goed voor je. Door het ‘opknippen’ van het wakker-worden-proces verstoor je niet alleen je bioritme maar verbruik je zelfs je kostbare wilskracht. Die heb je de rest van de dag nog nodig. Niet doen dus.

 

2. Haastige spoed is zelden goed. Ofwel, zet de wekker op tijd! Stress is nooit fijn maar zeker niet in de vroege morgen.

 

3. Let there be light! Je bioritme zorgt ervoor dat je langzaam steeds wakkerder wordt als de zon opkomt. Heb jij dat niet, overweeg dan eens een wake-up light. Deze helpt je bij het natuurlijke proces van wakker worden.

 

4. Rust, ritme en regelmaat. Saai? Valt best mee. Als je structureel rond dezelfde tijd naar bed gaat en wakker wordt (ja, ook in het weekend), zal je merken dat je steeds makkelijker en meer uitgeslapen wakker wordt.

  1. Bedframe Balance Pure 10% éxtra voordeel
    Bedframe Balance Pure
    Regular Price  1.080,- Special Price  780,-
  1. Nachttafel Balance Clear ll
    Nachttafel Balance Clear ll
    vanaf Special Price  140,-