
Instructies & informatie
Met jouw Clevernest smart matras geniet je van eindeloze personalisatie, op basis van jouw lichaam. Jouw comfort. Jouw instellingen. Op deze pagina vind je alles wat je nodig hebt om het maximale uit jouw nachtrust te halen: van installatie- en gebruiksinstructies tot veelgestelde vragen. Zodat je vannacht, morgen én de komende jaren geniet van zorgeloos comfort.

Get started voor de eerste nacht
Eindelijk, je nieuwe matras is geleverd! Zodra onze nachtrustbezorgers jouw matras hebben geplaatst en aangesloten, mag jij je gaan verheugen op de eerste nacht.
De Clevernest app: downloaden & connecten
Om de voordelen van gepersonaliseerd comfort ervaren, hoef je alleen nog de app te downloaden en te verbinden met het matras. De app heet Clevernest en is te vinden in de Google Play Store (Android) en App Store (iOS).
Eenmaal gedownload open je de app en volg je de stappen. Je krijgt dan automatisch de optie om het matras via Bluetooth te verbinden.
- Heb je meerdere Clevernest matrassen in huis? Elk matras heeft een eigen Matras ID, welke je kunt vinden op de informatiesticker, onderop de controle unit.. Controleer dit, zodat je zeker weet dat je het juiste matras met de juiste app verbindt.
- De app zal vragen om een pairing code. Deze vind je op de informatiesticker, onderop de controle unit.
- Zodra je de stekker in het stopcontact steekt, heb je 30 minuten de tijd om jouw Clevernest aan de app te koppelen.

Full control
Handig: Een actieve internetverbinding is (na het installeren van de app) niet nodig, want de app communiceert met het matras via Bluetooth. En wordt de Bluetooth verbinding verbroken of valt de stroom uit? Dan behoudt het matras de laatst ingestelde stand. Je kunt dus ongestoord doorslapen.
Smart Sleep Hub | Model SSH-1000
Air pockets | De innovatieve luchtcellen van Clevernest
Veelgestelde vragen
Mijn matras heeft geen verbinding, wat nu?
Mijn matras heeft geen verbinding, wat nu?
- Zet Bluetooth van je telefoon uit en weer aan.
- Zoek in de app naar je matras en probeer deze opnieuw te verbinden
- Werkt dit niet? Ga dan naar de Bluetooth instellingen van je telefoon en ontkoppel je matras. Open daarna weer de Clevernest app en probeer het matras opnieuw te koppelen. Belangrijk: je moet dan je passcode opnieuw invoeren, deze vind je op de Smart Sleep Hub.
- Controleer of de app up to date is
- Verwijder de app en installeer ‘m opnieuw. Belangrijk: bewaar je Comfort Code voordat je de app verwijdert.
Wat betekent een een gele of rode melding in de app?
Wat betekent een een gele of rode melding in de app?
Krijg je een rode melding? Dit is een foutmelding. Haal de stekker voor minimaal 10 seconden uit het stopcontact en probeer daarna opnieuw verbinding te maken via de app. Blijft de melding hierna nog steeds in beeld, dan raden we je aan om contact met ons op te nemen.
Mijn matras maakt geluid, is dit normaal?
Mijn matras maakt geluid, is dit normaal?
Ik voel de ontspanningsmodus nauwelijks, klopt dat?
Ik voel de ontspanningsmodus nauwelijks, klopt dat?
Mijn matras lijkt zich niet automatisch aan te passen. Wat nu?
Mijn matras lijkt zich niet automatisch aan te passen. Wat nu?
De technologie is ontworpen voor één persoon per bedhelft, in een liggende houding. Het kan voorkomen dat de matras een zittende houding of ongebruikelijke beweging (zoals springen) niet goed herkent. De feature wisselt tussen door jou ingestelde waarden. Indien een positie niet lekker ligt, pas dan het slaapprofiel in de app aan.
Houd er rekening mee dat Adaptiq Motion ontwikkeld is voor jouw comfort, maar geen medisch hulpmiddel is.
Ik heb een vervangend onderdeel aangevraagd. Wat nu?
Ik heb een vervangend onderdeel aangevraagd. Wat nu?
Ik ben mijn Comfort Code kwijt, wat kan ik doen?
Ik ben mijn Comfort Code kwijt, wat kan ik doen?
Geen zorgen, je kunt de code op meerdere manieren terugvinden:
- Heb je de code in de winkel laten aanmaken? Dan staat die op de flyer die je hebt meegekregen en op je aankoopbon.
- Flyer en aankoopbon kwijt? Onze klantenservice kan de code voor je opzoeken. Houd je ordernummer, of het e-mailadres waarmee je besteld hebt, bij de hand. Zo kunnen we je nog sneller helpen.
- Heb je zelf een profiel in de app aangemaakt? Ga in je profiel naar Slaapposities en tik op Bekijk comfortcode.
Ik heb per ongeluk mijn profiel verwijderd, kan ik deze terughalen?
Ik heb per ongeluk mijn profiel verwijderd, kan ik deze terughalen?
Hulp nodig met het (opnieuw) instellen van je matras? In de winkel staan we voor je klaar.
Mijn matras ligt niet lekker, wat moet ik doen?
Mijn matras ligt niet lekker, wat moet ik doen?
Geen probleem! Je kunt het matras eenvoudig aanpassen via de app.
Ga naar Slaappositie wijzigen en kies:
- De algemene stevigheid aanpassenof
- Per zone aanpassen voor nóg meer comfortWeet je niet precies wat bij je past? In de winkel kijken we graag met je mee.
Wat gebeurt er als de stroom uitvalt?
Wat gebeurt er als de stroom uitvalt?
Tijdens de stroomuitval kun je het matras alleen niet aanpassen of de ontspanningsstand activeren. Zodra de stroom terug is, werkt alles weer zoals je gewend bent.
Moet ik mijn matras omdraaien?
Moet ik mijn matras omdraaien?
Heb je het antwoord op jouw vraag of probleem niet gevonden? Bel of stuur een mail naar onze klantenservice.
Wij staan voor je klaar
Door eindejaarsdrukte kan jouw bestelling enkele dagen later worden bezorgd. Heb je vragen over je bestelling, of hulp nodig? neem contact met ons op via de mail of telefonisch. Voor persoonlijk advies kun je het beste direct bellen met een slaapadviseur of langskomen in één van onze winkels. Je kunt ook een afspraak maken waar en wanneer het jou uitkomt.
Contact via e-mail
Vragen over je bestelling, stuur ons eenvoudig een e-mail via ons contactformulier.
Telefonisch contact met onze klantenservice
Bel naar: 085 0687 777 (ma t/m vrij: 08:30 - 17:30 uur | za: 09:30 - 13:30 uur).
Hulp nodig bij je keuze?
Bel voor persoonlijk productadvies naar: 085 0687 500 (ma t/m vrij: 09:00 - 20:00 uur | za: 09:00 - 18:00 uur | zo: 11:00 - 18:00).




